Sista dagen med bruten fot

Tja.. Detta var en fråga som dök upp ur tomma intet just idag - sista dagen med "pjäxan" på foten ("Ortos"). När upphör en bruten fot att vara bruten? Helandet sker gradvis, precis som så mycket annat i livet. Mindre bruten än i förra veckan... Eller, nej. Men mer hel! Jesus kan göra detta med oss när vi är brutna, när vi har fallit. Jag är fortfarande en bruten man, men på väg att bli helad! Förlåten, för att kunna förlåta. Buren, för att kunna (och vilja) bära andra. Älskad - trots att jag är som jag är. Nåden blir plötsligt inte bara vackra ord. När jag inte duger något till, när bara nåden finns att hoppas på, då är det bra nog! Där finns vila. Där kan jag släppa det krampaktigt duktiga. 
I morgon ska jag stå på egna ben igen. Men jag har mina kryckor. Och mina käpphästar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0