Nygipsad - igen!


Visst ser det fint ut?! Men försök att gå med benet i den vinkeln! Framåtlutad kan man gå, i viss mån, men bakåtlutad - det är omöjligt. Inte ens med hjälp av kryckor kan man gå i den vinkeln. Fast det var lite spännande att försöka ;)
I morse åkte jag alltså in och fick ett nytt, fint, gipspaket. Och en trevlig pratstund samt svar på mina frågor. Och allt gick på en kvart. Fantastiskt! 

Vad kan man lära av detta?
Åtminstone tre saker:
- Det som verkade som ett jobbigt extraprojekt (att behöva gipsa om benet) blev till en trevlig utflykt, ett gott möte på sjukhuset och sedan kaffe hos Hanna med familj. Ibland blir det bättre än man tror.
- Att behöva göra om saker behöver inte vara att börja om från noll! Jag blev en erfarenhet rikare idag, fick uppleva och lära mig saker, men läkningsprocessen fortskrider som planerat.
- Att leva livet tillbakalutad är fel hållning! Framåt är det rätta! 
Det tål att tänka på... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0