En erfarenhet rikare!

Idag har jag blivit en erfarenhet rikare. För första gången i mitt liv är jag gipsad.
Tänk så fort det kan hända! Jag skulle springa till bussen hemma i backen i Ulricehamn och missbedömde trottoarkanten i hastigheten.  Jag trampade snett och ramlade i gatan. Det kom en bil precis efter. Jag kunde ha blivit överkörd, men det blev jag inte. Bara några sekunder senare stannade en Stubo-bil, vevade ner rutan ochdet gick. Inte alls bra. Han skjutsade mig hem. Där låg jag och pustade på sängen tills Elisabeth kom hem. 
Det hände vid tiotiden. Nu är klockan kvart i sex på kvällen. Tänk att det kan ta så lång tid att komma till läkaren, bli röntgad, bli körd till Borås och nu, till slut, bli gipsad. Å andra sidan, jag har ju tid, är sjukskriven i sex veckor.
Tänk så mycket jag kommer att hinna läsa den närmaste tiden! Och blogga mer regelbundet, kanske. Orsa kompani lovar ingenting bestämt.

Tänk så fort det kan hända! Jag skulle springa till bussen hemma i backen i Ulricehamn och missbedömde trottoarkanten i hastigheten.  Jag trampade snett och ramlade i gatan. Det kom en bil precis efter. Jag kunde ha blivit överkörd, men det blev jag inte. Bara några sekunder senare stannade en Stubo-bil, vevade ner rutan och frågade hur det gick. Inte alls bra. Han skjutsade mig hem. Där låg jag och pustade på sängen tills Elisabeth kom hem. 
Det hände vid tiotiden. Nu är klockan kvart i sex på kvällen. Tänk att det kan ta så lång tid att komma till läkaren, bli röntgad, bli körd till Borås och nu, till slut, bli gipsad. Å andra sidan, jag har ju tid, är sjukskriven i sex veckor.
Tänk så mycket jag kommer att hinna läsa den närmaste tiden! Och blogga mer regelbundet, kanske. Orsa kompani lovar ingenting bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0